iqra'

read! In the name of your LORD,Whom created(all that exist)

[Francois Rene de Chateaubriand]

The original writer is not one who imitates anybody
but,one whom nobody can imitates

Sunday, March 11, 2012

thousand

tadi saya baca blog seseorang.
entah kenapa,sel-sel otak dalam tempurung ni nak bercerita juga.

hari last SPM,masa qiam sama-sama pagi tu..
adalah rasa sayu sikit plus mengantuk.
habis solat semua,seorang kawan kesayangan saya angkat tangan berdoa.

dalam mengantuk-mengantuk tu. tiba-tiba ada cecair hangat mengalir di pipi.
satu saat dua saat.
aku nangis ke?

lama...tak berhenti sampailah dia habis doa.
saya salam dengan kak long disebelah.

"kak long..tengok ni...basah,"
dan memang telekung saya masa tu dah basah lecun.
kak long saya tu senyum je..
sedih sangat ni kenapa?

"macam mana nak naik atas?"
budak tahfiz ada melepak dekat surau,ada kem.
otak saya berfikir dan berfikir.

tahu kenapa saya menangis pagi tu?

sebab kawan si pembaca doa tu,menyebutkan seorang demi seorang dalam doanya.
hati mana yang tak tersentuh?
orang sebut nama kita dalam doa kut..

for you,tak ada apa..
for me..sangat bermakna..a very powerful du'a.
kalau christina perri ada a thousand years,
i have forever then..
thanks,atiqah aminuddin.

end,
wassalam

1 comment: